Pilates for 2

Pilatestrening for deg i barsel

 

Praktisk info

Kursstart
Starter mandag 10 februar kl 13
Klassen varer i 55 minutter
Pris
10 ganger kr 2150,-
Maks 6-7 personer i gruppen
 
Komme seg dit
Studio er lett tilgjengelig med barnevogn, like ved parken på St Hanshaugen. Nås svært enkelt med buss 37, eller buss 21. 

Effektiv og målrettet trening for deg som er blitt mamma

Pilates for 2 er en helt spesiell pilatesklassen for både mamma og "minsten".

Riktig trening etter en fødsel kan forebygge mange plager senere i livet. Med tilpassede Pilatesøvelser bygger du opp igjen styrke og stabilitet, slik at du bidrar til å holde kroppen frisk og velfungerende. Du kan se på det som en investering du aldri vil angre på.

Det er anbefalt å ikke starte barseltreningen før 6 uker etter en vanlig fødsel og noe lenger etter keisersnitt.

Pilates er en treningsmetode som har spesielt fokus på de indre magemusklene, bekkenbunnen og de indre, stabiliserende musklene i ryggen. Belastningen på ryggen og bekkenet under svangerskapet er stor, magemusklene blir strukket i alle retninger og etter at barnet er født må kroppen tåle en ny type belastning.

Relaksinet i kroppen gjør den også spesielt utsatt, noe som er nok en grunn til å velge riktig trening etter fødselen og unngå ekstrem stretching. Med Pilates hjelper vi kroppen å finne tilbake til både treningsglede og ro. Deilige bevegelser som kroppen din vil takke deg for.

 

Kristin Nilseng er en erfaren Pilatesinstruktør. Hun har en rekke etterutdanningskurs i Pilates spesielt for kvinner, med blant andre Carolyne Anthony fra The Center for Women’s Fitness i Chicago. I Sveits arbeidet Kristin i flere år som kursutvikler og instruktør hos Motherfit i Lausanne.

Har du spørsmål er du velkommen til å sende oss mail, post@pilatespilotene.no 

Del denne siden med andre!

Share on Facebook